Skip to main content

Projectmanagement

Grootschalige verduurzamingsprojecten

Bij BPEM zijn we gespecialiseerd in projectmanagement voor het verduurzamen van gemeentelijk vastgoed, onderwijsinstellingen en sociale woningen voor woningcorporaties. Ons team van ervaren professionals zorgt voor de efficiënte en succesvolle uitvoering van duurzame projecten die bijdragen aan de energiebesparing en CO2-reductie van publieke en sociale gebouwen.

Wij bieden professioneel projectmanagement voor elke fase van het verduurzamingsproces. Van het opstellen van gedetailleerde plannen en het coördineren van middelen, tot het begeleiden van de uitvoering en het waarborgen van de kwaliteit en kostenbeheersing. Door onze ervaring met verduurzaming van gemeentelijk vastgoed, onderwijsgebouwen en sociale woningen voor woningcorporaties zorgen we voor een naadloze integratie van duurzame technologieën en innovaties, wat bijdraagt aan een groenere en duurzamere toekomst.

Onze expertise omvat onder andere:

  • Verduurzaming van gemeentelijk vastgoed: Van renovatie tot nieuwbouw, wij helpen gemeenten om hun vastgoed energiezuiniger en duurzamer te maken
  • Verduurzaming van onderwijsinstellingen: Wij ondersteunen scholen en onderwijsinstellingen in hun streven naar energie-efficiëntie en een duurzamer leerklimaat
  • Verduurzaming van woningen voor woningcorporaties: Het verbeteren van de energieprestaties van sociale huurwoningen, zodat ze voldoen aan de nieuwste duurzaamheidsnormen

Met een focus op kostenbeheersing, tijdige oplevering en kwaliteit helpen wij u om uw verduurzamingsdoelen te realiseren, en tegelijkertijd te voldoen aan alle wet- en regelgeving.

Wilt u meer informatie over de grootschalig verduurzamen of wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

DUMAVA subsidie

DUMAVA-subsidieaanvraag voor verduurzaming: Wij regelen het

Beheert u maatschappelijk vastgoed zoals scholen, overheidsgebouwen, zorginstellingen of monumenten? En wilt u deze verduurzamen? Dan kunt u mogelijk in aanmerking komen voor de DUMAVA-subsidie.

Het aanvragen van deze subsidie kan echter een complex en tijdrovend proces zijn. Gelukkig nemen wij als onderdeel van ons projectmanagement voor verduurzaming de volledige DUMAVA-subsidieaanvraag uit handen. Wij zorgen ervoor dat alle benodigde documenten correct worden verzameld, de aanvraag zorgvuldig wordt ingevuld en tijdig wordt ingediend.

Zo kunt u zich volledig richten op de verduurzaming van uw vastgoed, terwijl wij zorgen voor een vlotte en succesvolle subsidieaanvraag. Voor de specifieke voorwaarden van de DUMAVA-subsidie kunt u terecht op de RVO-website.

Wilt u meer informatie over de DUMAVA subsidie of wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

Routekaart Gemeentelijk vastgoed

In 2019 werd door de Rijksoverheid het Klimaatakkoord gepresenteerd. In het Klimaatakkoord zijn meer dan 600 afspraken opgenomen om de uitstoot van broeikasgassen tegen te gaan. Een deel van de afspraken in het Klimaatakkoord richt zich op de Gebouwde Omgeving. Dit betreft onder meer de verduurzaming van het maatschappelijk vastgoed binnen twaalf sectoren. Deze twaalf sectoren dienen elk een routekaart op te stellen voor het CO2-arm maken van het vastgoed richting 2050.

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) heeft een sectorale routekaart Gemeentelijk Maatschappelijk Vastgoed opgesteld. Deze sectorale routekaart bevat de aanpak voor gemeenten om in 30 jaar hun maatschappelijk vastgoed te verduurzamen. Het uitgangspunt is dat de CO2-uitstoot van het gemeentelijk vastgoed in 2050 met 95% gereduceerd is en alle gebouwen aardgasvrij worden gemaakt. Verder bevat de sectorale routekaart een inventarisatie van de benodigde randvoorwaarden en veelvoorkomende sectorale knelpunten met betrekking tot onder andere financiering, wetgeving en organisatie. De sectorale routekaart biedt gemeenten houvast bij het verduurzamen van hun gemeentelijk maatschappelijk vastgoed.

De sectorale routekaart vind je hier op de website van VGN.

Met deze sectorale routekaart kunnen gemeenten een gemeentelijke routekaart voor hun eigen gemeente opstellen. Wij kunnen u hierbij helpen. Naast het opstellen van de gemeentelijke routekaart, kunnen wij u ook door het gehele proces begeleiden en u adviseren. Hiervoor doorlopen wij de volgende vier fasen:

Fase 1: Inventarisatie

In deze fase gaan we de huidige staat van alle gemeentelijke gebouwen individueel beoordelen. We voeren voor u een nulmeting uit om te bepalen wat de huidige energieprestatie is.

Fase 2: Maatwerkadvies

In deze fase gaan wij voor u de maatwerkadviezen opstellen. Hierin worden verschillende verbetermaatregelen verwerkt die uitgevoerd kunnen worden om de energieprestatie te verbeteren. Ook wordt benoemd wat de Co2 uitstoot en terugverdientijd is als de verbetermaatregelen worden toegepast.

Fase 3: Prioriteringsadvies

Dit is een overkoepelend adviesrapport waar wij alle maatwerkrapportages in meenemen zodat er een helder beeld wordt geschept wat, in relatie tot prioriteit, kosten en vervangmomenten, de beste stappen zijn om de maatregelen bij meerdere gebouwen afzonderlijk of tegelijk toe te passen.

Fase 4: Uitvoering

U bepaalt, op basis van de voorgaande stappen, de tijdsvolgorde van de maatregelen welke worden uitgevoerd. Wij kunnen u hierbij begeleiden. Met eventueel aanbesteding, controle prijsvorming en oplevering van de installatie aanpassingen.

Fase 5: Herijking

Zodra alle werkzaamheden zijn uitgevoerd en afgerond, maken wij voor u een herberekening om de nieuwe energieprestatie te bepalen en het energielabel te registreren.

Wilt u meer informatie over de DUMAVA subsidie of wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.